Poserunning helbreder løbere med kompartmentsyndrom
30. Maj, 2013 af Ole Stougaard

Poserunning hjælper løbere med kompartmentsyndrom

Et nyt studie – Forefoot running improves pain and disability associated with chronic exertional compartment syndromekonkluderer at Poserunning løbeteknik afhjælper løbereleateret kompartmentsyndrom.

Der er godt nok tale om en meget lille gruppe på kun 10 personer, men det er herligt at se et studie, hvor forsøgspersonerne specifikt bliver instrueret i korrekt løbeteknik (Poserunning), frem for at der kun har været fokus på at der skulle løbes forfodsløb.

Alle personerne fik poserunning-træning 3 gange om ugen á 45 min i 6 uger.

Efter de 6 uger havde alle løberne opnået en markant reduktion i deres kompartmentsyndrom-problem, og de var uden problemer i stand til at løbe hurtigere og længere. En follow-op undersøgelse 12 måneder senere viste desuden at deltagerne fortsat løbetrænede uden problemer.

Færre smerter (VAS) og længere løbedistance efter 6 ugers Pose-træning

mmhg

Så hører du til en af dem der har problemer med kompartmentsyndrom eller skinnebensproblemer i det hele taget, så er der her god evidens for, at Poserunning kan hjælpe dig af med problemet.

Har en forbedring af din løbeteknik hjulpet dig i forbindelse med en løbeskade? Del gerne ud af dine erfaringer…