En dag i Jens Isbaks træningslejrliv
1. Apr, 2011 af Ole Stougaard

Jens Isbak, triatlet og ironman

Jeg træner triatleten Jens Isbak. Jens er med på Mallorca i denne her uge, og jeg har fornøjelsen af hans selskab i hotellejligheden. Heldigvis er opholdet inklusiv halvpension, så vi slipper for at lave morgenmad og aftensmad. Og til prisen er det lige ved at være underskudsforretning for Hotel Ivory. Der bliver gået til den i buffeten når der skal tankes op.

Og madindtaget er en afgørende faktor for om du kan holde til træningen på en træningslejr. Der skal rigtigt mange kalorier til at holde dig kørende i en uge eller to med træningslejr, og får du ikke spist nok kommer trætheden typisk snigende efter 3-4 dage.

Jeg har været på mange træningslejre og med til mange langdistance-konkurrencer, og jeg har mødt vindere, verdensmestre og mange gode atleter. Og uden undtagelse har alle de gode også være med fremme i kampen om at spise mest.

Så når Jens Isbak ikke træner (eller sover), så spiser han.

Velbekomme

Træningspas 1
Løb: 58 min morgenløb

Morgenmad
2 stykker flute, 1 portion baked beans, 1 portion røræg, 4 skiver tomat, 3 stykker hytteost, 1 skål yoghurt med mysli og honning, 2 pære i lage (fra dåse), ½ bolle med marmelade og nutella, en håndfuld svesker, dadler og rosiner

Træningspas 2
Cykling – 202 km spredt ud over 8 timers kørsel og inklusiv 5 bjerge (3400 højdemeter)
Indtag undervejs: 5 H5 energygels, 1 twix, ½ liter coke cola, 1 liter vand, 2 dunke H5 energidrik, 3 Trekbar, 1 redbull

Post-træning
1 portion mysli med mælk og surge recoverypulver

Aftensmad
2 store tallerkner aftensmad bestående af: salat, gulerødder, pasta, carbonara-sovs, 1 svineschnitzel, 2 kalvesteaks, ovngratineret pasta, spinattærte, oliven, ovnbagte tomater, 2 stykker miniflutes.

2 portioner dessert bestående af: 3 kugler pistacieis, 1 kugler lime-is, 1 kugle jordbæris, 2 stykker lagkade, 1 skiver budding

Sen aften
1 stor portion mysli

Typisk portionsstørrelse for Jens Isbak