Aleksandar er på træningslejr på Gran Canaria
14. Mar, 2011 af Ole Stougaard

Triatleten Aleksandar Sørense-Markovic

Jeg træner triatleten Aleksandar Sørensen-Markovic.

Aleksandar er taget på 2 ugers træningslejr på Gran Canaria. Formålet med træningslejren er at give den aerobe form et løft samt at få nogle kvalitetspas forud for Aleksandars næste konkurrence – en halv ironman i den spanske by Marbella

Når du er afsted på træningslejr i 14 dage er det vigtigt, at planlægge en let dag/træningsfridag cirka hver tredje dag således at man løbende får restitueret. Gør du ikke dette så skal du ofte bruge flere uger på at komme oven på igen.

I store linjer har jeg planlagt følgende træning for Aleksandar. Vi taler sammen fortløbende, og jeg justerer naturligvis afhængig af hvordan han har det.

Dag Træningspas 1 Træningspas 2 Træningspas 3
Lørdag Ankomst GC, let træning
Søndag Distance C: 2-3t, < 220 watt L: 45-60 min @ 4.00-4.30 min/km S: 2-3 km
Mandag Distance C: 4t,< 240 watt L: 75-90 min @ 4.15-4.45
Tirsdag Moderat S: 5km L: 45 min, let, inkl drills
Onsdag Kvalitet

C: 2½-3t, inkl 2x1t ½IM pace

L: 45-60 min, 5x1km @ 3.15-3.25 min/km, <2>

Torsdag Restitution S: 4-5 km
Fredag Distance L: 30-45 min let morgenløb C: 4-5t distance, <240 watt
Lørdag Kvalitet Kombi: C: 2-3t, inkl 30-40 km @ 280-300 watt + L: 60 min, inkl 10 km tempo (<3.45 min/km) S: 3-4 km
Søndag Fri
Mandag Distance S: 3 km Kombi: c: 5-6t + L: 20-30 min
Tirsdag Distance L: 90-105 min @ 4.00-4.30 min/km S: 3-4 km
Onsdag Restitution S: 5 km
Torsdag Kvalitet ½IM spec kombi: ex 60 km ½IM pace + 10-12 km løb @ 3.40 S: 2 km rest
Fredag restitution Let træning
Lørdag Hjemrejse

Efter træningslejren har Aleksandar en uge til at komme til hægterne inden det går løs i Marbella. Jeg er sikker på at formen får et løft og at Aleksandar kører godt i årets første race.